Hur jag redigerar en naturbild!

Fått lite komentarer som frågat hur jag redigerar mina bilder,  jo så här gör jag!
Jag andvänder mig av en sida som heter pixlr.com/expess , online image editor!
Helt gratis och superbra! 
 
Jag klickar först på Browse , och sen väljer jag en bild jag vill redigera!
 
När jag valt en bild klickar jag på den och sen klickar öppna! I detta fallet tog jag en blomma!
Nu har den en ganska tråkig färg , och så. Så jag klickar på adjustment och så kommer det se ut så här ...
på den kan man göra allt med färger , suddigt till klart , skarpen , ändra crop och rotera m.m.
 
 Sen klickar jag på color , där jag kan ändra färgen , göra det mörkare eller ljusare få färgerna starkare eller 
svartvit!
 
Då fixar jag så det blir lite mörkare med lightness, drar den - 10 -11 .
Sen brukar jag göra färgen lite klarare , undefär där vid 18-20,
Hue, kan man ändra färgen jag tog -18 , så den blev lite mer blåare!
 
 
Sen brukar jag skriva en liten text , typ fotoby emiliaflodstran eller något.
Så väljer ni någon text där klickar på den ni vill ha och sedan skriver!
Sen när ni är klara klickar i på save , så enkelt är det! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej här har ni en tjej på 13 vårar! Jag är en tjej som är glad och sprattlig! Jag älskar att ta kort och rida! Jag har en systemkamera , en sony -a290 Om ni vill veta mer kommentera! Jag älskar o ta kort med min kamera Sony DSLRA-290 och att rida och så klart att blogga här på bloggen framför er, puss :)